חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היתרונות של מערכת סולארית ואיך זה עובד

מערכת סולארית היא מקור אנרגיה מתחדש המספק חשמל נקי ובעלות נמוכה. מערכות סולאריות משתמשות בפאנלים סולאריים כדי להמיר את אור השמש לחשמל שמיש. ניתן לאחסן את האנרגיה בסוללות לשימוש מאוחר יותר או להשתמש ישירות. 

מערכות אחסון סולאריות משמשות לעתים קרובות בשילוב עם פאנלים סולאריים PV, אשר מותקנים על גג ומייצרים חשמל מאור השמש. החשמל שנוצר על ידי הפאנלים הסולאריים PV נשלח לממיר, אשר ממיר אותו לחשמל זרם חילופין (AC) ושולח אותו לביתכם לשימוש. ניתן לאחסן את החשמל בסוללות לשימוש מאוחר יותר כאשר אין שמש זורחת או כאשר אתם צריכים יותר חשמל ממה שנוצר.

היתרונות של מערכת סולארית

מערכת סולארית היא סוללה האוגרת את האנרגיה שנוצרת מפאנלים סולאריים במהלך היום ולאחר מכן משחררת אותה לרשת החשמל בלילה, בימים מעוננים או בהפסקות חשמל. מערכות סולאריות מציעות יתרונות רבים לבעלי בתים ועסקים, כולל:

-מלחמה בשינויי האקלים והפחתת עלויות האנרגיה

-הפחתת התלות בדלקים מאובנים

– אספקת חשמל נקי ובעלות נמוכה

-שיפור הסביבה

-חיסכון כסף על חשבונות שירות

איך זה עובד?

מערכות אחסון סולאריות מגיעות בצורות וגדלים רבים. ישנן מערכות אחסון סולאריות קטנות שיכולות לשמש לבתים בודדים, כמו גם מערכות אחסון סולאריות גדולות שיכולות להניע שכונות שלמות. לחלק מהמערכות הגדולות הללו יש את היכולת לאחסן עד 10 שעות חשמל, וזה מספיק זמן לאנשים להישאר פעילים גם כשאין שמש זורחת.

הסיבה לכך שמערכות אלו עובדות כל כך טוב היא כי יש להן ממיר הממיר מתח DC מהפאנלים הסולאריים למתח AC שניתן להשתמש בו בביתכם. לממיר יש גם גיבוי סוללה, האוגר אנרגיה נוספת שנוצרת מהפאנלים בתקופות שטופות שמש, כך שתוכלו להשתמש בו מאוחר יותר כאשר אין שמש זמינה.