חווית הלקוח מתחילה כשהם נכנסים לחנות מזון. חנות מזון היא חנות קמעונאית שמוכרת בעיקר מוצרי מזון. חנויות המזון הראשונות הוקמו בסוף המאה ה-19 בבריטניה הגדולה ובארצות הברית.
חווית הלקוח מתחילה כשהם נכנסים לחנות. עיצוב החנות יכול להשפיע על מצב הרוח שלהם ועל האופן שבו הם תופסים את המוצרים.
עיצוב של חנויות מזון התפתח מהמעברים הקטנים והצרים המסורתיים למעברים רחבים עם פריסה פתוחה. זה נובע מהעובדה שאנשים מחפשים פריטי נוחות ותפיסה מהירה. פריסת החנות משפיעה גם על חווית הקנייה של הלקוח, מה שיכול להביא להגדלת המכירות.
עיצוב חנויות מזון הוא גורם חשוב לשביעות רצון הלקוחות. ישנם שלושה סוגים עיקריים של עיצובים של חנויות מכולת:
- מעבר יחיד
חנויות חד-מעבר מציעות מבחר מצומצם של מוצרים ונמצאות לרוב באזורי מגורים עם אוכלוסיות קטנות.
- רב מעבר
חנויות מרובות מעברים מציעות מבחר גדול יותר ונמצאות באזורים צפופים יותר עם אוכלוסיות גדולות יותר.
- סגנון מחסן
חנויות בסגנון מחסנים מציעות את המבחר הגדול ביותר של מוצרים ולעיתים קרובות נמצאות ליד כבישים מהירים או צמתים גדולים שבהם הם יכולים למשוך לקוחות מאזור גדול.
תפקידם של תאורה וסאונד בעיצוב החנות
עיצובים של חנויות מזון התחדשו עם הזמן כדי להיפגש טוב יותר הצרכים של הלקוחות, לאחרונה בדגש על תאורה וסאונד.
סאונד הוא מרכיב חשוב בחוויית הלקוח. זה יכול לספק תחושת ביטחון, תחושה של הימצאות בסביבה בטוחה ומסבירת פנים. תאורה משפיעה על מצב הרוח של הלקוחות כמו גם על התפיסה שלהם לגבי מה שהם מסתכלים עליו.
עיצוב חנויות מזון הוא בעל השפעה משמעותית על מצב הרוח של הלקוח. הלקוחות מרגישים רגועים ונינוחים יותר בחנויות מוארות היטב.
אפקטים קוליים חשובים גם למצב הרוח של הלקוחות. מחקר של אוניברסיטת קורנל מצא שמוזיקה במכולת יכולה להגדיל את המכירות ב-11% ולהפחית את הגניבה ב-12%.