חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהו הצורך בהסכם מכר באינטרנט?

הסכם מכר הוא מסמך המתאר את תנאי המכירה בין שני צדדים, האחד שרוצה לקנות והשני שרוצה למכור. הוא קובע את תנאי המכירה, לרבות מחיר, דרכי תשלום ומשלוח והם צריכים להיות מוסכמים הן על ידי הקונה והן על ידי המוכר.

ישנם מצבים רבים בהם כדאי לקיים הסכם מכר: בקנייה או מכירה של מוצרים באינטרנט, בקנייה או מכירה של פריט מאדם פרטי, בקנייה או מכירה של סחורה בבית מכירות פומביות וכו'.

מתי חשוב שיהיה הסכם מכר?

חשוב לקיים הסכם מכר כאשר העסקה מערבת יותר מצד אחד, כגון כאשר ישנם קונים ומוכרים רבים. הסיבה לכך היא שזה יעזור למנוע מחלוקות לגבי תנאי המכירה, כגון האם היו פגמים נסתרים במוצר או לא.

מצב נוסף בו עשוי להיות נחוץ הסכם מכר הוא כאשר צד אחד רוצה להמחות את זכויותיו על פריט שנמכר. לדוגמה, אם אתם מוכרים את המכונית שלכם באופן פרטי אבל מאוחר יותר מתחרטים ומחליטים שאתם רוצים אותה בחזרה.

הצורך בהסכם מכר יכול להתעורר גם אם צד אחד רוצה לקחת בחזרה את מוצריו לאחר שנמכרו. דוגמה, אם מישהו קונה משהו באינטרנט ואז מחליט שהוא לא רוצה אותו יותר, ייתכן שהוא יוכל להחזיר אותו בנסיבות מסוימות. אם אין הסכם מכירה, ייתכן שאדם זה לא יוכל לקבל החזר או החלפה עבור הרכישה שלו.

מה חשוב שיהיה בהסכם מכר באינטרנט?

חשוב לקיים הסכם מכירה בעת מכירה באינטרנט מכיוון שהוא מבטיח ששני הצדדים נמצאים באותו עמוד, וששני הצדדים הסכימו לכל התנאים. יש לכלול את הנקודות הבאות בחוזה מכירה בעת מכירה מקוונת:

· תנאים והגבלות

· שיטות תשלום

· משלוח והחזרות

· מדיניות ביטול

· מדיניות פרטיות

· הודעת זכויות יוצרים