חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ארגונים חשובים שדואגים לתרומה לניצולי שואה

השואה היא אירוע מרכזי בהיסטוריה והייתה לה השפעה על החברה שתימשך עשרות שנים. יש הרבה לקחים שאפשר ללמוד מהאירוע הזה, אבל הלקח הכי חשוב הוא לעולם לא לתת לדבר כזה לקרות שוב.

השואה הייתה רצח עם שהתרחש במאה ה-20. ההערכה היא כי 6 מיליון יהודים נהרגו, כ-1.5 מיליון מהקורבנות הללו היו ילדים.

רבים מניצולי השואה חיים בעוני וזקוקים לסיוע על מנת לשרוד. ניצולי השואה היא קבוצה של אנשים ששרדו את השואה, וחיים בעוני כבר עשרות שנים. הם נאבקים כלכלית ורגשית כי לא קיבלו מאף אחד את העזרה הדרושה להם לאחר שהמלחמה הסתיימה.

בעקבות כך, קמו ארגונים אשר  תפקידם לטפל ולעזור ככל שניתן לניצולי השואה.

2 ארגונים עיקריים שעוזרים לניצולי השואה

קהילת ניצולי השואה -ארגון בינלאומי הנוסד בשנת 1981 ומעניק סיוע לניצולי שואה. המטרה העיקרית של ארגון זה היא לסייע לאותם ניצולים והם מספקים סיוע כלכלי, ייעוץ משפטי וטיפול רפואי בעת הצורך. ארגון זה נוסד בשנת 1981 על ידי ניצול ממחנות המוות הנאצים וגדל לכלול יותר מארבעים פרקים בארצות הברית וברחבי העולם.

ארגון נוסף הינו ארגון מאיר פנים- אשר דואג לניצולי השואה החיים במדינת ישראל. הוא דואג להם לשמיכות בחורף ולארוחות חמות מדי שבוע. כמו כן הוא הקים מועדונים לניצולי השואה בו הוא מקיים מפגשים ופעילויות שונות.

ישנן סיבות רבות מדוע חשוב לתרום לארגונים לניצולי שואה. אחת הסיבות היא שמגיעה להם הזדמנות לחיות חיים טובים יותר אחרי כל מה שהם עברו. סיבה נוספת היא שאם לא נעזור להם כעת, ייתכן שלא יישארו ניצולים נוספים בעתיד – מה שיהיה הרסני עבור כל המעורבים.

תרומה לניצולי שואה על ידי תרומת כסף או זמן לארגונים המספקים להם את הצרכים הדרושים להם, כגון מזון, ביגוד ומחסה היא תמיכה עצומה בניצולים. תרומה לקהילה זו תשפיע על חייהם.

לסיכום,

חשוב לתרום לניצולי שואה כי הם זקוקים לעזרה בהוצאות המחיה היומיומיות ובטיפול הרפואי. הם זקוקים גם לתמיכה רגשית כדי להתמודד עם הטראומה שחוו במהלך המלחמה.